Er du på jagt efter kloge penge til din ide/virksomhed?

Vi er altid på udkig efter nye muligheder. Her på siden kan du se,
hvad der skal til for at vække vores interesse.

SÅDAN GØR DU

Zibra investerer i innovative ideer, mennesker og virksomheder. Vi er altid åbne for nye ideer, der bryder med de traditionelle løsninger og bidrager positivt til samfundsudviklingen. Vi hører gerne fra dig med fokus på, hvordan du tror, at Zibra kan bidrage til udviklingen af din virksomhed. For at kunne behandle din ansøgning bedst muligt, har vi følgende arbejdsgang:

 

Send os et pitch deck, som indeholder beskrivelser og svar på følgende 12 punkter

 

  1. Hvilket problem løser vi?
    Vi befinder os i en verden, hvor det flyder med gode idéer og koncepter. For at netop din idé skal brænde igennem, kræver det, at du løser en konkret problemstilling.
  2. Hvordan løser vi det?
    Kom ret hurtigt frem til, hvordan du løser det konkrete problem. Beskriv hvordan løsningen/konceptet/idéen adresserer det og på hvilken måde løsningen er nyskabende. Investorer som os, modtager mange henvendelser, derfor vil vi gerne til kernen ret hurtigt.
  3. Hvem er med i vores team?
    Dette synliggør, om dit team har de rette kompetencer og dermed har muligheden for at drive forretningen til en succes.
  4. Hvordan er vores forretningsmodel?
    Beskriv hvordan forretningsmodellen ser ud. Der er forretningsmodeller som implementeres bedre end andre. Er det fx en abonnements- eller en produktsalgsforretning?
  5. Hvad er størrelsen på markedet og markedets forventninger?
    Beskriv markedets størrelse for netop den løsning eller det produkt, du arbejder med.
  6. Hvorfor nu?
    Timing er alting, hvorfor er investeringen afgørende netop nu?
  7. Hvem er vores kunder og referencer?
    Findes der betalende kunder eller proof of concept. Hvem/hvad er det?
  8. Hvilke investorer har vi?
    Fortæl hvilke investorer, du har inde i selskabet allerede (hvis der er nogen). Det skaber tryghed og beroliger investor.
  9. Hvem er vores konkurrenter?
    Vær ærlig omkring, hvilke konkurrenter du har og forklar, hvordan du differentierer dig.
  10. Status på udvikling og milestones?
    Beskriv hvor langt du er nået i udviklingen, og hvilke milepæle, der skal passeres for at komme i mål. Der er altid tæt sammenhæng mellem milepælsplanen og budgettet.
  11. Hvad er vores plan for at vinde kunder?
    Hvilken salgsstrategi ligger klar, eller hvad er planerne for den? Hvilke kanaler skal benyttes for at nå kunderne. Findes der partnere, eller er det direkte salg?
  12. Hvordan ser vores finansielle plan ud?
    Hav en grundigt gennemarbejdet finansiel plan: Hvad kræver projektet/selskabet i kapital over en periode? Vil den første kapital tage projektet hele vejen, hvis nej, hvor langt? Som beslutningstager eller investor vil vi se, hvordan pengene bruges.

SÅDAN GØR VI

  • Vi behandler din ansøgning fortroligt i vores investeringskomité, hvor vi rater din ansøgning i forhold til en række parametre.
  • Du modtager en e-mail kvittering fra Zibra, når ansøgningen er modtaget.
  • Investeringskomitéen har en behandlingstid på op til fire uger, fra ansøgningen er modtaget.
  • Såfremt vi vurderer dit pitch, som en investeringsmulighed, vil vi indkalde dig/jer til et uddybende præsentationsmøde med udvalgte medlemmer fra investeringskomitéen. På mødet får du lejlighed til få en dialog med os og at svare på supplerende spørgsmål.

Vurderes det, at vi ikke kan bidrage med investering, vil du modtage et skriftligt afslag med en begrundelse og eventuelt gode råd.

KONTAKT OS